Șoferii din România trebuie să știe noua modificare: cum se schimbă Codul Rutier, din nou

de: Andrei Tilimpea
14 04. 2023

Inițial proiectul prevedea extinderea utilizării luminilor de întâlnire sau luminilor pentru circulația diurnă doar pentru drumurile naționale (DN).

Șoferii vor avea obligația de a folosi în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate categoriile de drumuri publice, nu doar pe autostrăzi sau drumuri naționale europene, prevede un proiect legislativ, avizat în comisiile de specialitate ale deputaților, care urmează să primească votul final în Parlament, arată RomâniaTv.

De ce este important: În momentul de față, în țară, conducătorii autovehiculelor au obligația să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E).

Inițial proiectul prevedea extinderea utilizării luminilor de întâlnire sau luminilor pentru circulația diurnă doar pentru drumurile naționale (DN).

Proiectul a fost respins de senatori în 2020, dar după ce Guvernul a transmis aleșilor că susține inițiativa, a fost avizat anul trecut, în luna octombrie, în comisia pentru transporturi, cu propunerea de a fi adoptat, după cum a relatat sursa citată.

Prevederi noi

Ulterior, celelalte comisii care întocmesc raportul de adoptare a proiectului au decis să extindă și mai mult prevederile acestuia.

Astfel, mai întâi, în februarie, comisia pentru industrii a amendat proiectul stabilind că șoferii vor avea obligația de a folosi în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă și pe drumurile naționale și județene, nu doar pe autostrăzi sau drumuri naționale europene.

Recent, și comisia pentru apărare a amendat proiectul și a prevăzut că: ”În circulația pe toate categoriile de drumuri publice conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă”.

Nerespectarea acestei obligații va atrage, pe lângă sancțiunea amenzii, și aplicarea a 2 puncte de penalizare.

Acum, singura comisie co-raportoare care nu a făcut încă observații asupra proiectului este cea juridică, iar proiectul ar trebui apoi adoptat prin vot final de către deputați.